Drukwerk | Huisstijl

by KiDra Webdesign

Wat is Huisstijl

Een logo en een huisstijl vormen letterlijk en figuurlijk het visitekaartje van je bedrijf en bepaalt de eerste indruk die een geïnteresseerde van je bedrijf krijgt. Met een goede uitstraling toon je professionaliteit en treed je op een herkenbare manier naar buiten.

Wat verstaan we onder huisstijl:

Een beeldmerk of logo is een grafische uiting die met een bedrijfs- of productnaam dan wel met een organisatie geassocieerd wordt.
 
Een beeldmerk kan bestaan uit een woordmerk, een kleine afbeelding, lettermerk, monogram, embleem, zegel, mascotte dat symbool staat voor een woord of combinatie van woorden of uit een combinatie van een aantal van deze dingen. Een beeldmerk is een beeld dat overeenkomt met het merk.
 
Voorbeelden:
 
Beeldmerk: het logo van Puma is ook daadwerkelijk een poema.
Woordmerk: de logo’s van Esprit, HEMA en Honig.
Vignet: het logo van de NS en van de NMBS.
Lettermerk: de logo’s van Peek & Cloppenburg, de Friesland Bank en de NOS.
Monogram (ineengevlochten letters): de logo’s van Albert Heijn, V&D en AMRO Bank
Embleem: de logo’s van veel voetbalclubs, Philips en Alfa Romeo.
Zegel (een stempelmerk): de logo’s van C&A en Douwe Egberts.
Logo met een mascotte: de logo’s van ING (leeuw) en Lacoste (krokodil).
 
Vaak worden bovenstaande onderdelen in combinatie gebruikt waardoor de losse termen door elkaar gebruikt worden, wat verwarring schept over de juiste terminologie.

Kleuren zijn heel belangrijk, kleuren die gebruikt worden in het logo worden vrijwel altijd gebruikt in alle marketingonderdelen van je bedrijf. We zoeken bij het ontwerpen van de huisstijl meerdere kleuren die content zijn met de huisstijl.

 

Ga eens naar https://www.canva.com/colors/color-palette-generator/ en zie wat voor kleuren er allemaal zijn en welke kleuren er bijvoorbeeld in een foto zitten.

Welk lettertype wil je gaan gebruiken voor de teksten, welk lettertype voor de kopjes etc. Wel is het van groot belang dat alles goed leesbaar is voor iedereen. We moeten zorgen dat een lettertype past bij het bedrijf je aanbiedt. Een creatief lettertype sluit minder goed bij een advocaat.

Wat kunnen we ermee doen

Wanneer er een mooie, professionele en naar wens ontworpen huisstijl is, kun  je het volgende ermee doen;

  • Visitekaartjes
  • Briefpapier / Enveloppen
  • Folder / Brochures
  • Flyers
  • Posters
  • Belettering auto etc.
  • Stickers
  • Alles wat te drukken is

Voor het standaard drukwerk maak ik gebruik van een internet drukker, voor speciale afdrukken zoals luxe visitekaartjes, folders of belettering maak ik gebruik van een lokale drukker. De drukkerskosten worden apart berekend.

Portfolio

Mijn laatste werk
Van ontwerp naar resultaat!!
Wil je ook een top huisstijl of wil je je bestaande huisstijl laten restylen, neem dan contact met me op, bellen, mailen of vul het contactformulier in
Scroll naar top